Mając na uwadze mnogość różnorakich atrakcji z zasięgu wzroku dziecka, należy zrobić wszystko, aby wśród nich swoje miejsce na długie lata zajęła książka. Zdecydowanie można powiedzieć, że czytelnictwo wśród dzieci 6 – 12-letnich utrzymuje się na przyzwoitym poziomie. Jednak to nie zwalnia dorosłych z podejmowania działań wzmacniających w młodych czytelnikach miłość do literatury. Ważne jest także, aby nie stosować względem dzieci metody przymusu czytania, ale pokazywać zalety i korzyści płynące z oddawania się lekturze. Temu właśnie miał służyć turniej czytelniczy kierowany do uczniów klas I – III. To wyjątkowe przedsięwzięcie odbyło się 31 maja, a więc było okazją do urozmaicenia obchodów Dnia Dziecka, czyli połączenia przyjemnego z pożytecznym, zabawy z nauką. Wydarzenie to stanowiło I część realizacji ogólnopolskiej akcji czytelniczej „Jak nie czytam, jak czytam”.
Uczniowie rywalizowali w swoich grupach wiekowych w różnych konkurencjach. Wyznaczeni reprezentanci klas wykazywali się wiedzą ogólną i znajomością lektur, inni stoczyli bój w rywalizacji sportowej, a jeszcze inni, uzdolnieni plastycznie, uruchomili wyobraźnię w zadaniu plastycznym. Należy pogratulować wytrwałości i mobilizacji uczniom stawiającym czoła zadaniom wiedzowym. Uszeregowanie kolejności wydarzeń przydzielonego utworu literackiego, rozwiązanie krzyżówki czy uważne przeczytanie tekstu i narysowanie do niego ilustracji ze wskazaniem tytułu lektury nie sprawiło im większych problemów. Radość ze smutkiem przeplatała się w konkurencjach sportowych. Wiadomo, że każda drużyna chciałaby wygrać, ale to przecież niemożliwe, więc niektórzy musieli przełknąć gorzki smak porażki. Najmniej stresujące okazało się zadanie plastyczne, czyli ozdobienie zakładki do książki. Wykorzystując własne materiały, uczniowie przygotowali wspaniałe prace. Dodatkowe punkty dla klas mogły zdobyć także panie wychowawczynie i panie wspomagające. Wszystkie odważnie stanęły do wyznaczonych zadań nawiązujących do znanych utworów literackich – ulepienie Plastusia, obieranie jabłka czy wybieranie grochu z piasku. Poprawność wykonanych zadań oceniało jury. Zanim jednak podano wyniki atmosferę rywalizacji zastąpiono relaksującą zabawą w mini inscenizację „Lokomotywy”. Dlaczego właśnie ten utwór? Odpowiedź jest prosta. Wspólnym przeczytaniem wiersza Juliana Tuwima od 1 czerwca rozpoczyna się XVII Ogólnopolski Tydzień Czytania Dzieciom. Kilkoro dzieci ze wszystkich klas, wykorzystując kolorowe plakaty wykonane przez rówieśników i starszych uczniów oraz wsłuchując się w recytację Uli Gronek, uczennicy klasy I b, przedstawiło treść wiersza. Było wesoło i zabawnie.
Turniej zakończył się ogłoszeniem wyników i wręczeniem medali zwycięskim klasom oraz słodkich upominków klasom, które zajęły II i III miejsce. O przegranych więc nie ma mowy, gdyż wszystkie klasy stanęły na podium.