Aktualności

03 czerwca 2019 15:25 | Aktualności

Wycieczka klas szóstych na Hel

30 maja uczniowie klas: VI A i VI B, pod opieką swoich pań wychowawczyń i nauczycieli wspomagających, uczestniczyli w szkolnej wycieczce na Hel. Wyjazd  był zaplanowany w ramach  tzw. Błękitnej Szkoły. Uczniowie wstali skoro świt (niektórzy nawet o 4.45), aby zdążyć na zbiórkę, a następnie udać się na Dworzec Główny w Gdyni, by stamtąd wyruszyć pociągiem na Półwysep Helski. Na miejscu przywitała nas piękna, słoneczna pogoda. Mieliśmy jeszcze godzinę do  rozpoczęcia zajęć,więc udaliśmy się na spacer po plaży. Gdy nastąpiła odpowiednia pora, zaproszono nas do  budynku Fokarium, w którym odbyły się lekcje - wykłady. Uczniowie mieli okazję brać udział w zajęciach prowadzonych przez pracownika wydziału oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego. Pierwszy temat zajęć dotyczył bałtyckich fok, a dokładniej ich gatunków, dziejów historycznych i znaczenia użytkowego oraz zagrożeń i metod ochrony. Po części teoretycznej nastąpiła część praktyczna, czyli zajęcia w terenie. Jednak  nim na nie wyruszyliśmy, byliśmy świadkami karmienia fok przez pracowników ośrodka. Obserwowaliśmy także zabawy z piłką w wodzie tych sympatycznych zwierząt. Gdy już skończyliśmy podziwiać focze akrobacje, udaliśmy się koło Domu Morświna nad brzeg morza, aby zrealizować drugi temat: "Mieszkańcy Bałtyku i ich siedliska", czyli świat roślin i zwierząt wód słonawych, ich cechy i adaptacja do życia. Ta praktyczna część zajęć była chyba najbardziej atrakcyjna dla uczniów,gdyż ubrani w specjalne stroje - wodery, wchodzili do morza i odławiali  siecią różne żyjątka morskie lub obserwowali za pomocą specjalnych urządzeń dno morskie. Następnie, po tych kilkugodzinnych zajęciach udaliśmy się na  smaczny i zasłużony obiad. Posileni już, mieliśmy czas  na chwilę relaksu i zakup przysłowiowych pamiątek. Na koniec zmęczeni, ale  zadowoleni oraz bogaci o nowe doświadczenia i pełni wrażeń wróciliśmy do Gdyni.